Monday, March 05, 2007

Dave A. Thomas

Dave A. Thomas merupakan salah seorang ahli sains dalam pembinaan perisian moden. Dave Thomas mempunyai pengalaman dalam industri perisian selama 30 tahun sebagai jurutera, profesor, perunding, arkitek, eksekutif, dan pelabur.

Sejak 18 tahun yang lepas, beliau mempunyai spesifikasi dalam rekabentuk dan perlaksanaan alat dan aplikasi mengunakan teknologi perisian yang maju. Kebanyakkan projek dan produk yang dihasilkan mengandungi pembangunan yang berjaya dan perlaksanaan alat aplikasi pembangunan dan system untuk system client-server untuk urusan bank, insuran, embedded systems, pengeluaran, system rangkaian, pengeluaran elektronik, integrated circuit testing, defense dan instrumentation.

Dave mempunyai jawatan dalam akademik dalam Engineering and Schools of Business and Computer Science. Dave juga memegang jawatan sebagai penyelidik professional di Carleton University dimana sebelum ini beliau merupakan pengarah bagi Object-Oriented Research Group. Dave secara meluasnya menyiarkan rujukan dalam kejuruteraan perisian. Beliar berkhidmat dengan OOPSLA dna ECOOP program kumpulan perunding sejak 12 tahun lepas.

Dave telah menubuhkan, bekas CEO dan pengurus bagi Object Technology Internation Inc. OTI merupakan sebuah syarikat perisian teknologi dan virtual company model.

Dave banyak terlibat dalam perbincangan and ucapan. Satu ucapan yang disampaikan oleh beliau ialah Agile In The Large - Large Scale Product and Application Development, Software Practice Advancement 2007, Cambridge UK, March 24 -28.

Sebarang pertanyaan lanjut mengenai diri beliau atau penyelidikan yang dijalankan oleh beliau boleh emailkan kepada info@devethomas.net.

No comments: